Vem stjäl Tiden?

timer

Jag har svårt att förstå det här med Tiden. Jag har inget begrepp om tiden.

Varför är klockan plötsligt sju på kvällen? Var den inte strax före två på eftermiddagen, bara för en liten stund sen – alldeles nyss? Var tog alla timmar och minuter och sekunder vägen? Sögs de in i något svart hål medan jag satte mig framför datorn för att kolla e-posten? Vem stal tiden??

För att ha någon slags kontroll på tiden tvingas jag använda mig av olika slags verktyg: egenhändigt ihopsnickrade scheman, schemamallar som jag hittat på nätet, larm, timers… Jag använder det mesta som kan hjälpa mig med att ha koll på tiden.

Men alla dessa hjälpmedel är ingalunda någon garanti för att jag lyckas få kontroll över tiden och mina vardagsrutiner. Varje dag är en kamp för att lyckas få ihop tidspusslet, att få varje bit att passa in någorlunda. Men, det blir alltid en massa bitar över. Hur gör ni för att pussla ihop tiden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar